Egen tid!

Det är viktigt med egen tid i ett förhållande. Jag kan bara prata om mig, jag vet inte hur andra vill eller ha det. Men innan jag träffade min sambo, bodde jag själv med min hund och katt. Att sedan träffa någon som man bli förälskad i och gör väldigt mycket för är det lätt att glömma bort sin egna tid.

För mig är det väldigt viktigt att jag få egen tid . Det handlar inte om att jag ska sitta i ett hörn och fila fötterna utan att göra något som jag verkligen värderar högt och som ingen annan skall ändra på. Med tanke på att jag läser till ssk som är ett väldigt krävande jobb både rent psykiskt och fysiskt (även utbildning) så gäller det att hålla huvudet på topp och att alltid vara fokuserad. Har jag varit i skolan en heldag och anstängt mig, tränat med min hund och vatt på gymet eller tränat fotboll finns det inget underbarare än att få komma hem till min älskade sambo, äta lite god mat och mysa. Stänga av telefonen och släppa allt som har med planering och göra. Stänga av datorn och bara få vara med den jag älskar. Det är verkligen egen tid för mig. Låt ingen annan bestämma över er, hur eran egen tid skall vara, det är bara  ni som är proffs på det!


Nu skall jag ta och fortsätta med maten och sedan blir det lite plugg (om jag orkar, det blir nog en bra film istället)

När jag var yngre var min egentid att få gå ut med min gamla hund, Zorro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0