De val du har gjort, är den du är idag.

Hej!

Det har inte blivit något bloggande under hela dagen. Jag försov mig imorse, eller snarare så var det att jag hade det himla mysigt igårkväll med min sambo. Mycket skratt som resulterade i att jag fick väldigt lite sömn..Skulle träffa min härliga basgrupp för lite plugg och sätta ihop ett arbete. Halv nio var de flesta i bibblan och på att direkt. Jag låg forfarande och sov. Vaknade runt nio, en snabbrunda med hunden och sedan begav jag mig till skolan. Halv tio var jag i skolan med ett glatt leende på läpparna och lika energisk och sprallig som vanligt. Ola och jag satte ihop det sista till vår tvärgruppsredovisning och de andra pratade mikrobiologi.. Söta Elinor är kanon på att förklara, och de andra satt sött och lyssnade.

Runt 11 tiden hade vi en föreläsning om Entreprenörskap. Jag blev totalt såld. Det var längesen jag kände  en "wow" känsla imon mig. Mina ideer började komma krypandes  och nu har jag hittat mitt bollplank. En person som är helt suverän och som förstår hur jag menar. Snart kommer iden att bli verklig. Jag har alltid velat föreläsa om det. För när vi pratar om det är det bara i negativ klang men det kan ändras. Jag lyckades vända det, varför skulle inte andra göra det?

De val som jag har tagit här i livet har inte alltid vara lätta, jag har stött på motgångar flera gånger om. Jag har varit med och fler motgångar än framgångar här i livet. Ibland tvingas man göra val som inte uppskattas åt något håll men du måste lyssna på dig själv och göra det som känns bäst. Att lita på sin egna magkänsla.

Idag lever jag ett helt underbart liv tillsammans med min älskade sambo och min fyraåriga schäferflicka. Jag pluggar till det jag drömt om och ordet sportfåne börjar mer och mer bli en del av mig igen. Jag hade lika gärna kunnat, lyssna på alla negatvia kommentarer som jag få eller lagt mig ner och gett upp. Då hade dem lyckats, de som har sagt jag aldrig skulle lyckas.

Jag har lyckats med allt som jag har tagit på mig, det har kostat både känslomässigt och i pengar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0