060806, betydelsefullt?

Idag har jag har varit stolt ägare till den finaste och mest speciella blandrasflicka jag kan tänka mig. 060806 föddes en liten blandras, schäfer/golden. Hon fick namnet Sally. Från början är hon ifrån Tyskland men hennes F.d ägare flyttade till Sverige träffade en svensk tjej som redan har tre andra hundar. Dessa hundar och Sally gick absolut inte ihop.

Under tiden hade jag flyttat till Väckelsång och kände inte någon, jag brinner för att träna därefter sökte jag efter en trogen vän, någon som jag kunde tillbringa resten av mitt liv med, förhoppningsvis. När jag hittade annonsen på Sally blev jag helt tagen, en sån söt liten flicka med huvudet på sne. Jag föll direkt för henne och mailade ägarna. Berättade att jag läste till ssk i Växjö men brann för träning och ville få en livskamrat. Två dagar senare när jag sitter hemma hos min granne och äter ringer telefonen: Hej, vi ringer angående Sally. Du vet schäfer blandningen. Vi tyckte att ditt mail var bäst av de 10 vi fick in. Detta var en torsdag, på lördagen kom en bil. Ut hoppade den mest underbaraste och härligaste hund jag någonsin hade sett. 3 år och livlig som bara den.  Ägaren och jag kom överrens om att jag skullle testa att ha Sally över helgen, men samma dag hade jag bestämt mig. Hon skulle stanna hos mig, nu och föralltid.

Jag ringde dagen därpå och sa att jag behåller Sally, jag ändrade på hennes namn till Sallie, i mina ören låter det finare. Hon fick en bästavän, katten Dhella. Problemet var bara att Sallie hade ett jäkla temprament, avskydde andra hundar och var den som bestämde över allt och alla. Sagta men säkert har hennes osäkerhet blivit bättre, hon litar både på mig och henne själv numera.

Jag skulle aldrig byta bort Sallie, hon är min största kärlek, bästavän, andra hälft och bara min hund.

I Oktober 09 påbörjade vi vårt liv tillsammans snart ett år ihop, du är den bästa Fisen min!

25/10 -09 räddade Sallie livet på mig, min mamma ser sallie som sitt barnbarn numera. Jag måste erkänna att barn kan vänta, jag har mitt barn. Sallie.

I oktober 09.






Kommentarer
Postat av: Martin Ekdahl

om man skulle ha sig en påse med hundbajs till middag?vore mumma!!du kan ju spara påsen när du har varit ute med sallie

2010-09-01 @ 10:27:03
Postat av: Dennis

Hon e ju så fin, nästan lika fin som sin matte :)

2010-09-01 @ 11:49:21
Postat av: Ralle

Faktiskt så är matte snyggare ^^

2010-09-04 @ 01:39:46
Postat av: Ralle

Faktiskt så är matte snyggare ^^

2010-09-04 @ 01:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0