BTH.

Tänkte berätta lite kort om min klass som jag har börjat i. Vi är i T2 och läser till ssk (sjuksköterskor). Det verkar vara en underbar klass, härlig sammanhållning och busiga på samma gång. Vi har blivit indelade i basgrupper, varje grupp är runt 8-10 personer tror jag. Jag är i basgrupp 7, med ett grymt härligt gäng. Alla är olika men alla är väldigt noga med att vara förberedd inför varje basgruppsträff vi har, vilket jag tycker är kanon. Vi är ett gäng plugghästar i gruppen som verkligen vill lyckas och vara ambitiösa.

Jag känner att för varje dag som går så växer jag sagta in i rollen som en blivande sjuksköterska. Det pirrar till lite extra i magen då jag skall gå på en föreläsning. Det är intressant och lärorikt men också svårt. De mediciska termerna är inte de lättaste. Med ett bra självförtroende och envishet löser jag allt och lite till.

Ikväll blir det till att börja plugga inför en reodvisning och ett seminarium som jag har lite längre fram. Det blir även ett kapitel Farmakologi. Det börja höras TENTA dags i mina öron, det är bara 5 veckor kvar nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0